19 دی: مرجع تقلید شیعیان، سختی معیشت و بیکاری را از مشکلات مردم دانست و افزود: باید برای حل این مشکلات هر چه در توان هست به کار گرفته شود تا باری از روی دوش مردم برداشته شود.
آیت الله نوری همدانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه شهر قزوین و نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سابقه درخشان منطقه قزوین به عنوان یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های شیعه اظهار داشت: قزوین از دیرباز به عنوان یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های اسلام و تشیع مطرح بوده و در گذشته به عنوان پایتخت صفویه جایگاه مهمی برای نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) به شمار می‌رود از این رو عالمان بر جسته ای همچون محمد تقی برغانی در آنجا رشد و به عالم اسلام معرفی گردید است.
این مرجع تقلید با بیان جایگاه علما و روحانیت و مسئولیت مهم آنها در نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) بیان کرد: مسئولیت شما امروز بسیار سنگین است، مردم به عنوان الگو و پشتوانه به شما نگاه می‌کنند از این رو آن ویژگی‌ها و مزایایی که مربوط به اسلام و انقلاب است باید در شما جمع باشد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه به حضور مردم متدین قزوین در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون ارتباط مستقیم با مردم است باید در کنار مردم بود و به صحبت‌های آنها گوش داد.
این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت جایگاه تبلیغ و انجام امور فرهنگی از سوی روحانیت و مبلغان دینی پرداخت و افزودند: باید در کنار تبلیغ و کارهای فرهنگی به درد دل‌های مردم و مشکلات آنها گوش کرد. حضور شما در کنار مردم و حل مشکلات آنها سبب دلگرمی آنها می‌شود.
آیت الله نوری همدانی، سختی معیشت و بیکاری را یکی از مشکلات مردم دانست و افزود: باید برای حل این مشکل هر چه در توان هست به کار گرفته شود تا باری از روی دوش مردم برداشته شود.

  • نویسنده :
  • منبع :