19 دی: معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه جمع‌آوری پسماند، رفت‌وروب و فضای سبز شهر قم می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، افزود: طبق بررسی‌های انجام‌گرفته، قم از شهرهای پیش‌رو در نظافت عمومی شهر کشور به شمار می‌آید.
وی همچنین با اشاره به بازسازی برخی دستگاه‌ها و تجهیزات خدمات شهری عنوان کرد: از خردادماه انتقال پسماندها از سکوی بارانداز تا سایت البرز توسط خودروهای شهرداری انجام می‌شود که این اقدام حدود ۱۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری بوده است.
اصفهانیان مقدم در ادامه با اشاره به نظم در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری شهرداری قم اظهار داشت: یکی از خطوط قرمز مجموعه مدیریت شهری تأخیر در پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز است و در این راستا قبل از پرداخت حقوق کارکنان، حقوق این کارگران پرداخت می‌شود.
وی بابیان اینکه با توجه به افزایش ۵۷ درصدی، از ابتدای سال جاری تمامی حقوق کارگران طبق استعلامات قانونی پرداخت‌شده است، ابراز کرد: ۷۵ درصد بودجه خدمات شهری مربوط به حقوق و دستمزد است.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: افزایش حقوق کارگری سبب شده که برخی از کلان‌شهرها و شهرها با مشکل پرداخت حقوق روبرو شوند که خوشبختانه در قم با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.
وی از تلاش‌های انجام‌شده در راستای کاهش نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در زمینه مکانیزه کردن تجهیزات صورت گرفته است و دوره‌های مختلف آموزشی و ارتقای کیفی کارگران برگزارشده است.

  • نویسنده :
  • منبع :