19 دی: یک منبع دیپلماتیک روس در گفت‌وگویی با انتقاد از عملکرد آمریکا در روند احیای توافق هسته‌ای، گفت که مسکو امیدوار است واشنگتن بتواند به تعهدش در این زمینه عمل و اشتباهات گذشته‌اش را جبران کند.
به گزارش وبگاه خبری اردوپوینت، یک منبع دیپلماتیک عالی‌رتبه روس در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که مسکو امیدوار است واشنگتن تعهدش نسبت به احیای توافق هسته‌ای و جبران اشتباهات گذشته را بیشتر نشان دهد.
این منبع دیپلماتیک گفت: اظهاراتی که گاهی مطرح می‌شود، باعث ایجاد تردید نسبت به تعهد دولت فعلی آمریکا به وعده‌اش برای بازگرداندن آمریکا به برجام[توفق هسته‌ای] می‌شود. آمریکایی‌ها خود را به آب و آتش می‌زنند و به دنبال بهانه‌ مناسبی برای خارج شدن از مسیر احیای برجام هستند.
به گفته او، آمریکا باید از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که سند قانونی برجام است، پیروی کرده و تخطی‌هایش از این قطعنامه را جبران کند.
این منبع دیپلماتیک همچنین بیان کرد که از نظر کارشناسان مذاکرات هسته‌ای در طی ماه‌ها کار بی‌وقفه به این نتیجه رسیده بودند که احایی توافق بر اساس مفاد اصلی آن، امکان‌پذیر بود.
او در این باره گفت: همکاران آمریکایی‌ ما فاقد اراده سیاسی لازم برای برداشتن گام آخر در راستای رسیدن به یک توافق هستند. ما امیدواریم که دست از بدتر کردن اوضاع بردارند و مسیر احیای توافق را در پیش بگیرند.
اظهارات این منبع دیپلماتیک روس در پی این مطرح می‌شود که مذاکرات چند ماهه احیای توافق هسته‌ای در وین، نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :