19 دی: بر اثر انفجار یک خودروی حامل کارمندان یک شرکت نفتی در شمال افغانستان، دست کم ۶ نفر کشته شدند.
به گزارش هندوستان تایمز، پلیس افغانستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که بر اثر انفجار یک خودروی حامل کارمندان یک شرکت نفتی در مزار شریف واقع در شمال افغانستان دست کم ۶ نفر کشته شدند.
محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس ولایت بلخ گفت که امروز حوالی ساعت ۷ صبح به وقت محلی انفجاری در مزار شریف در یک اتوبوس متعلق به کارمندان نفت "حیرتان" رخ داد و افزود که در این انفجار حداقل ۱۳ نفر نیز زخمی شدند. علت انفجار مین کنار جاده‌ای بوده است.
حیرتان در حومه مزارشریف و کنار مرز ازبکستان با افغانستان قرار دارد و از شهرک‌های تجاری مهم در افغانستان است. کارمندان بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی شهرک حیرتان ساکن مزارشریف‌اند و با اتوبوس‌های مخصوص به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند.
هنوز مشخص نیست آیا کارمندان اداره مواد نفتی شهرک بندری حیرتان مشخصا هدف این انفجار بودند یا این مین جاسازی شده در کنار جاده در نتیجه برخورد اتوبوس با آن منفجر شده است.
طی ۱۶ ماه سلطه طالبان بر افغانستان،  انفجارهای مرگباری در مزارشریف رخ دادند که بیشتر آن‌ها در مناطق هزاره‌نشین بودند. محله سیدآباد هم که در ناحیه سوم شهر مزارشریف قرار دارد، از مناطق هزاره‌نشین این شهر است؛ هرچند تاکنون مشخص نشده که این انفجار انگیزه مذهبی نیز داشته است یا خیر.
هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این انفجار بوده است. در ماه‌های اخیر چندین حمله در مراکز شهری افغانستان صورت گرفته است که مسئولیت برخی از آنها را داعش بر عهده گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :