19 دی: رئیس پلیس راه استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، ۲ هزار و ۳۴۴ نفر در تصادف های محورهای مواصلاتی این استان دچار مجروحیت شدند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
سرهنگ مختار پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴۷ نفر طی مدت مذکور در محورهای مواصلاتی برون شهری قم براثر تصادف جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد فوتی ها ۳۴ نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به محورهایی که بیشترین افزایش کشته ها را داشته است گفت: محور قم به نیزار در حوالی بوستان الغدیر، آزادراه قم به تهران، آزاد راه قم به کاشان و محور قم به سمت سلفچگان در زمره محورهایی بودند که بیشترین کشته را داشتند.
وی با اشاره به این که در مدت ذکر شده در محور ورجان به پردیسان هفت تن در تصادف ها فوت شده اند گفت: طبق وعده دولت قرار است باند دوم محور ورجان به پردیسان تا پایان سال به بهره برداری برسد و افتتاح این طرح نقش زیادی در کاهش تصادف ها دارد.
پناهی با اشاره به اجرای طرح زمستانی پلیس راه از ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند گفت: طی اجرای این طرح عوامل پلیس راه در گردنه های برف گیر به صورت شبانه روزی حضور دارند و همکاری و هماهنگی با یگان های امدادی راهداری، اورژانس و هلال احمر را انجام می دهند.
وی ادامه داد: تسهیل در رفت و آمد و برخورد با تخلف ها از دیگر اهداف برگزاری طرح زمستانی است و با رانندگان خودرو هایی که تجهیزات زمستانی به همراه ندارند نیز برخورد قانونی می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :