19 دی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: با وجود بارش برف در مناطق مختلف استان راه‌های اصلی و فرعی قم باز و تردد در محورهای مواصلاتی جریان دارد.
حسین زنجیرانی فراهانی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: گروه‌های راهداری از ابتدای صبح امروز با بهره‌گیری از ۷۰ دستگاه خودرو نمک پاش سنگین و ماشین آلات نیمه سنگین و سبک در محورهای مواصلاتی استان مشغول فعالیت هستند و اکنون مشکل خاصی برای تردد خودروها در جاده‌های اصلی و فرعی قم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ راهدار در قالب گروه‌های راهداری قم برای خدمت رسانی به مردم و آماده‌سازی محورهای استان برای تردد خودروها درجادهای اصلی و فرعی حضور دارند، افزود: راهداران در برخی از مناطق کوهستانی استان در حال برف روبی و در شماری دیگر از محورها مشغول نمک پاشی هستند و این آمادگی تا زمان پایان بارش‌ها ادامه دارد.
وی با تاکید بر این که مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها به صورت لحظه‌ای با شماره ۱۴۱ تماس حاصل کنند، ادامه داد: از رانندگان گرامی می‌خواهیم با توجه به شرایط جوی برای تردد در جاده‌ها آمادگی‌های لازم را از قبل داشته باشند که در همین رابطه می‌توان به لزوم به همراه داشتن زنجیر چرخ و سوخت گیری کامل خودرو قبل از حرکت اشاره کرد.
گفتنی است بر اساس اعلام هواشناسی قم بارش برف که از بامداد امروز در این استان آغاز شده‌ است، تا اوایل امشب ادامه دارد؛ براساس این گزارش برای امروز آسمان کماکان ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف تا اوایل غروب در شهر قم، شهرستان‌ها و بخش‌های استان پیش‌بینی می‌شود.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :