19 دی: رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در نیمه نخست امسال ۶۳۱ زندانی استان قم با استفاده از تسهیلات ویژه قانونی از زندان آزاد شدند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در این زمینه افزود: به همین منظور در دوره‌های مختلف بسیاری از زندانیان با کمک نیکوکاران و استفاده از تخفیف قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی ادامه داد: دراین راستا در نیمه نخست سال‌جاری ۶۳۱ زندانی در این استان با استفاده از تسهیلات ویژه قانونی از زندان آزاد شدند.
وی گفت:‌ این تعداد زندانی مشمول تسهیلات ارفاقی نظیر مرخصی‌های پایان حبس، قرار گرفتن در فهرست عفو مشروط، اعطای آزادی مشروط، تعلیق و نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی شدند.
مظفری بیان داشت:‌ طرح پایش و غربالگری زندانیان به‌طور مستمر در استان اجرا می‌شود که در این طرح از همه‌ ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود؛ در این راستا افرادی که سابقه‌دار، مخل نظم، آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، از هیچ‌گونه تخفیف قانونی و تسهیلات قضایی بهره‌مند نخواهند شد.
بر اساس این گزارش، از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، تعداد ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۱۱۰ میلیارد ریال توسط ستاد دیه قم آزاد شدند؛ ۱۹ میلیارد ریال از بدهی این زندانیان با برگزاری جلسات صلح و سازش از شکات تخفیف گرفته شد، ۱۶ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان، ۱۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، ۴۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۷ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شده ‌است.
بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نیز چهار زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم و با همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه این استان از مرگ نجات یافتند.


  • نویسنده :
  • منبع :