19 دی: وزیر کشور با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی گفت: سیاست دولت سیزدهم توجه به مناطق کم برخوردار شهرهاست.
احمد وحیدی عصر چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از تونل شهدای امنیت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ در تمام کلان‌شهرها توجه به مردم محروم و مناطقی از شهر که دچار مشکلاتی هستند، یک موضوع مبنایی محسوب شده و دولت نیز از این نگاه حمایت می‌کند.
وی در ادامه با تشکر از مدیریت شهری قم و مسئولان استان برای پیگیری پروژه تونل شهدای امنیت قم گفت:‌ اهالی این محلات نیز همکاری خوبی با شهرداری داشتند تا این پروژه به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه واگذاری املاک در مسیر بخش مهمی از کار در این پروژه عمرانی بوده که بدون همدلی اهالی امکان‌پذیر نبود ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه تونل شهدای روحانیت، بار ترافیکی خیابان‌های اطراف کاهش‌یافته و از طرفی اتصال مناطق شهری موجب رونق این محلات خواهد شد.
وزیر کشورگفت: یکی از ارزش‌های پروژه تونل شهدای امنیت قم، قرار گرفتن در محلات کم‌برخوردار است که نشان از رویکرد مدیران به بحث محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی است.
وی با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از توزیع عادلانه امکانات شهری و حرکت به سمت عدالت اجتماعی افزود:‌تمرکز بر مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار از موضوعاتی بوده که در اقدامات شهرداری قم پررنگ دیده می‌شود.
وحیدی گفت:‌در تمام کلان‌شهرها توجه به مردم محروم و مناطقی از شهر که دچار مشکلاتی هستند، یک موضوع مبنایی محسوب شده و دولت نیز از این نگاه حمایت می‌کند.
وی در خصوص پروژه قطار شهری قم گفت: متروی قم به مراحل خوبی از پیشرفت عمرانی رسیده و اکنون مسئله مهم برای راه‌اندازی آن تأمین واگن است که هم وزارت کشور و هم مجموعه استانداری و شهرداری قم این موضوع را پیگیری می‌کنند.
خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
همچنین خط دو مترو قم نیز به طول ۱۵.۵ کیلومتر از شهرک پردیسان آغاز و در محدوده چهار راه بازار خاتمه می یابد.
تونل شهدای امنیت قم با اعتبار ۳۳۳۰ میلیارد ریال و به طول طول ۱۱۰۰ متر در امتداد بلوار جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و مسئولان این استان افتتاح شد.
عملیات عمرانی این پروژه مهم شهر قم از سال ۹۸ آغاز شد که تملک حدود ۱۰۰ پلاک و معارضات تأسیساتی مانند آب، گاز، مخابرات، برق فشارقوی و فشار ضعیف و... سبب کندی در اجرای پروژه شد که با تلاش شبانه‌روزی سازمان توسعه و عمرانی شهرداری به‌عنوان پیمانکار، این پروژه امروز آماده بهره‌برداری و در اختیار شهروندان منطقه ۲ قرار گرفته است.
  • نویسنده :
  • منبع :