19 دی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد از محل عواید موقوفات و در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در این استان آزاد شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از محل عواید موقوفاتی با نیت مرتبط، افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵ نفر از این قبیل زندانیان به همت اوقاف و با همکاری ستاد دیه استان، آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.
وی اضافه کرد: امروز نیز به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرای مرضیه(س)، ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت سه میلیارد ریال از بدهی‌شان از محل عواید موقوفات شهرستان قم، آزاد شدند.
وی با بیان این‌که مراسمی به همین مناسبت با حضور رییس کل دادگستری و اداره کل زندان‌های استان قم تدارک دیده شده است، گفت: این اقدام به همت مرکز افق آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) صورت می‌گیرد.
به گفته اسکندری، در سال جاری تاکنون و در مجموع، ۲۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل چهار نفر از بانوان و ۲۱ نفر از آقایان با پرداخت بدهی‌ به مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، آزاد شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :