19 دی: رئیس پلیس راه استان قم از فوت یک عابر پیاده بر اثر برخورد با خودروی سواری در کمربند امام علی(ع) شهر قم خبر داد.
سرهنگ مختار پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه شنبه شب در حدفاصل میدان ۷۲ تن قم و میدان ولیعصر این شهر رخ داد.
وی بیان کرد: بخشی از روشنایی محور نیز در محل وقوع حادثه خاموش بوده‌ و در این راستا دید راننده نیز کاهش یافته‌است.
وی علت کارشناسی حادثه را خطای راننده و هم چنین خطای عابر پیاده ذکر کرد.
کمربندی قم (بلوار امام علی) که در میان اهالی شهر قم به کمربندی امامزاده جمال و اراک نیز معروف است طولی نزدیک به ۲۰ کیلومتر دارد و در دو باند ماشین رو، میدان ولی عصر در نزدیکی مسجد جمکران را به میدان ۷۲ تن و سپس امامزاده جمال در ابتدای محور قم - سلفچگان متصل می‌کند.
ترافیک سنگین خیابان های مرکزی شهر قم، بسیاری از رانندگان شهری را تشویق به استفاده از این کمربندی کرده‌است تا هر چه سریع‌تر مسیر شمال به جنوب و بالعکس و شرق و غرب و بالعکس را طی کنند و به مقصد برسند.
پناهی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص آخرین وضعیت تردد در محورهای قم با وجود بارش ها و یخبندان گفت: درحال حاضر خوشبختانه مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی این استان وجود ندارد.
وی بیان کرد: در محورهای کوهستانی و روستایی که به مقدار کمی بارش برف روبرو بودند نیز مشکل خاصی در تردد خودروها وجود ندارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :