19 دی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: فعالان زنجیره تولید کفش ماشینی استان در کنار بالندگی امروز خود با تکیه بر مدل توسعه‌ای خوشه کسب و کار به دنبال حضور جدی‌تر و فصلی تازه در بازارهای جدید بین المللی هستند.
روح الله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از سال‌های پایانی دهه ۸۰ که برنامه توسعه خوشه کسب و کار کفش و دمپایی ماشینی قم در دستور کار معاونت صنایع کوچک این شرکت قرار گرفت با تداوم حمایت‌های معنوی، مشاوره‌ای و همکاری خوب تولیدکنندگان صنعت کفش، روز به روز بر غنای فعالیت زنجیره تولید این صنعت در استان افزوده می‌شود.
وی افزود: یک زمانی شاهد تولید کفش با استفاده از قدیمی‌ترین روش‌ها و دستگاه‌های صنعتی بودیم که به‌دلایل مختلف همین ارزش افزوده مختصر این صنعت هم به خارج از قم می‌رفت، ولی امروز در شهرک‌ها و پهنه‌های صنعتی استان شاهد حضور دستگاه‌ها و قالبسازان بین‌المللی در راستای به خدمت درآوردن دانش روز جهان در زمینه تولید کفش در استان هستیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی کفش درقم تاکید کرد: برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی کفش و صندل و صنایع وابسته در قم افتخاری برآمده از دل الگوی موفق توسعه‌ای خوشه‌های کسب و کار صنعتی در استان است و این نمایشگاه می‌تواند بستری مناسب برای تولیدکنندگان و ذینفعال این صنعت در کشور و فعالان بین المللی در مسیر تقویت همکاری‌ها باشد.
ابراهیمی گفت: با توجه به در کنار هم قرار گرفتن فعالان زنجیره کامل تولید کفش و صندل و صنایع وابسته استان قم با فعالان سایر استان‌ها در این نمایشگاه، موقعیتی جذاب و فرصتی ایده آل برای مراکز علمی، دانشگاهی، فنی و حرفه ای و تورهای صنعتی و بازرگانی در راستای شناخت ظرفیت‌های این صنعت فراهم شده‌است.
وی حضور میهمانان، بازدیدکنندگان و بازرگانان خارجی و فعالان بین المللی صنعت کفش و صنایع وابسته در نمایشگاه بین‌المللی کفش قم را بیانگر عمیق شدن این صنعت مهم و ریشه دار در استان ارزیابی کرد و تاکید کرد: الگوی موفق خوشه کفش ماشینی در قم نشان داد با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر روی خوشه‌های صنعتی تا چه اندازه می‌توان سطح تولید و صادرات استان را افزایش داد.

  • نویسنده :
  • منبع :