19 دی: اداره‌کل هواشناسی قم با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و سرد در استان، آورده است: وضعیت هوای استان به لحاظ هشدار هواشناسی در سطح نارنجی قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، در این اطلاعیه آمده است: سامانه بارشی و سرد از پیش از ظهر روز یکشنبه، بیست و سوم بهمن آغاز و به مدت ۲۴ ساعت ادامه پیدا می‌کند.
همچنین نوع مخاطره این سامانه، بارش برف و باران، مه آلودگی، کاهش دما و یخبندان عنوان یادآور شده است: منطقه اثر این سامانه استان قم می‌باشد، و خطرهایی مانند کاهش دید، اختلال تردد در جاده‌های قم به ویژه ارتفاعات، آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در حمل و نقل و خسارت به صنعت کشاورزی را در پی دارد.
در بخشی از این اطلاعیه تاکید شده است: دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها آماده باشند و از سفرهای خارج شهری غیر ضروری و احتیاط در آمد و شد جاده‌ای اجتناب شود.
همچنین اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی، مدیریت در مصرف و انتقال منابع به ویژه انرژی گاز و برق، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، انجام اقدام‌های پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی از دیگر توصیه‌های هواشناسی برای کاهش مخاطره‌های ناشی از ورود این سامانه بارشی به استان است.

  • نویسنده :
  • منبع :