19 دی: دبیر ستاد حقوق بشر گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است ودر حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم.

نشست مشترک معاون اول قوه قضائیه با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و رؤسا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی، امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن) برگزار شد.
کاظم غریب آبادی در حاشیه این نشست درباره سیاست حقوق بشری ایران، اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است.
وی با بیان اینکه معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم، گفت: به سه الزام در حوزه حقوق بشر پایبند هستیم؛ در وهله اول اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و معتقدیم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی وجود دارد و پدیده نوظهور نیست.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه در ادیان الهی به حقوق بشر تاکید شده است، تصریح کرد: الزام دوم قوانین است به ویژه قانون اساسی. سومین الزام نیز تعهدات بین المللی ایران در زمینه حقوق بشر است.
وی افزود: از ۱۰ معاهده بین المللی جزو ۵ کنوانسیون حقوق بشری هستیم و در حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم، از این رو تعامل ویژه‌ای با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر داریم.
غریب آبادی ادامه داد: با طیفی از گزارشگران موضوعی حقوق بشر دیدار و تعامل داریم؛ خانم دوهان از ایران بازدید کرد و از سه گزارشگر ویژه دیگر هم دعوت کردیم که اگر بپذیرند میزبانشان خواهیم بود.

  • نویسنده :
  • منبع :