19 دی: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات معاون وزیر بهداشت مبنی بر عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: اگر این سخنان درست باشد، باید مسئولان امنیتی و انتظامی این موضوع را پیگیری و با عاملان و مسببان آن برخورد کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی در نوبت صبح جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان قمی گفت: معاون وزیر بهداشت گفته که این مسمومیت عمدی بوده است، اگر این صحبت درست باشد باید مسئولان امنیتی و انتظامی این موضوع را پیگیری و با عاملان و مسببین آن برخورد کنند. 

امیر آبادی اضافه کرد: مردم و حوزه انقلابی قم با هر اقدام خارج از عقل و منطق مخالفند و ضمن اینکه این کار را محکوم می کنیم و از آن برائت می جوییم، از تحصیل دختران حمایت و استقبال می کنیم؛ مردم عزیز مطمئن باشند که مجلس پیگیر این موضوع است و قطعا دشمنان ملت ایران نمی توانند از این موضوع سوءاستفاده کنند . 

در ادامه، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس با طرح این ادعا که حدود حداقل ۱۰ تا ۱۵ شهر درگیر مسمومیت دانش‌آموزی شده‌ است، از رئیس مجلس خواست تا به کمیسیون‌های شوراها و بهداشت ماموریت دهد تا این موضوع را رسیدگی کنند. 

به گزارش ایرنا، روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز دختر قمی شد که همه این دانش‌آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به تازگی نیز مسمومیت مشابهی برای دانش آموزان در بروجرد رخ داده است.

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم اسفند در این باره به ایرنا گفت: درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در قم، به نتایجی دست یافته‌ایم و محرز است که این مسمومیت‌ها منشأ ویروسی یا میکروبی ندارد و عوارض آن زودگذر بوده است اما درباره علل بیرونی این مسمومیت‌ها هنوز نتایج قابل استنادی در دسترس نیست.

  • نویسنده :
  • منبع :