19 دی: یک فعال سیاسی گفت: ما باید در سیاست خارجی خود یک مقداری تغییراتی ایجاد کنیم. باید اتهام کمک به روسیه در ماجرای اوکراین را از خود بزداییم و در موضوع برجام جدیت بیشتری از خود نشان دهیم اگر این دو مشکل حل شوند، گشایش اقتصادی پیدا خواهد شد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود در وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور، راهکار جدی شما برای برون رفت از مشکلات فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما باید در سیاست خارجی خود یک مقداری تغییراتی ایجاد کنیم. بالاخره غربی‌ها بر سر همین که ما در موضوع اوکراین به صورت غیرمستقیم به روسیه کمک کردیم حساس هستند. ما باید این اتهام را از خود بزداییم و در موضوع برجام جدیت بیشتری از خود نشان دهیم اگر این دو مشکل حل شوند، گشایش اقتصادی پیدا خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال، در جریان اعتراضات اخیر اصلاح قوانین در برخی موارد مانند موضوع حجاب مطرح شد به نظر شما ظرفیت این کار وجود دارد، گفت: خیر. مردم دیگر خودشان رعایت می‌کنند. این مقداری هم که اخیرا در گاهی موارد مشاهده می‌شود که درست رعایت نمی‌کنند به مرور زمان خود به خود اصلاح خواهد شد و اقدام جدیدی لازم نیست. 

  • نویسنده :
  • منبع :