19 دی: رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، عنوان کرد: برای اسکان نوروز سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار کلاس در ۳۰۰ مدرسه استان تجهیز و مهیا شده است.
حمیدرضا قزاقی رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توفیق داریم در طرح اسکان نوروزی در خدمت زائرین کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران باشیم، عنوان کرد: برای اسکان نوروز سال ۱۴۰۲ حدود سه هزار کلاس در ۳۰۰ مدرسه استان تجهیز و مهیا شده است.
وی ادامه داد: پذیرش از طریق چهار ستاد؛ مدرسه شاهد ناحیه یک نبش کوچه ۲۳ مصلی، دبیرستان حضرت رقیه ناحیه دو واقع در انتهای خیابان راه‌آهن، دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) ناحیه سه واقع در بلوار شهید عابدی، مدرسه شاهد معرفت ناحیه چهار واقع در خیابان ساحلی انجام خواهد شد.    
قزاقی بیان کرد: آموزش و پرورش با هدف تسهیل فرایند رزرو کلاس‌ها جهت اسکان سامانه eskan.medu.ir را طراحی کرده تا متقاضیان با مراجعه به آن به لیست اقامتگاه‌های آماده و موجود دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل اقدام به رزرو آنها کنند.
وی اضافه کرد: با احتساب ظرفیت هر کلاس پنج نفر حداقل گنجایش اسکان ۱۵ هزار نفر در روز را داریم؛ البته امکان افزایش این میزان به ۲۰ هزار نفر در روز وجود دارد.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه پذیرش اسکان، هم از طریق رزرو اینترنتی و هم به صورت مراجعه حضوری زائرین از ۲۵ اسفندماه امکان پذیر است، اظهار کرد: فرش، یخچال برای هر کلاس و تجهیز آبدارخانه برای استفاده از گاز پیش بینی شده است.
قزاقی با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح اسکان نوروزی حدود ۱۲۰ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان پذیرش شدند، یادآور شد: سال گذشته در طول اسکان نوروز و تابستان پذیرش پایگاه‌های اسکان خاص فرهنگیان نبوده و افتخار ما است که کلیه زائرین متقاضی اسکان را پذیرا بودیم و در همین راستا از ظرفیت نمازخانه‌ها نیز در پیک سفرها استفاده کردیم.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در اسکان تابستانی حدود ۵۲ هزار پذیرش شدند، تاکید کرد: رزرو اینترنتی برای تعدادی از مدارس استان از امروز در سامانه اسکان فعال می شود. اسکان نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ خواهد بود.  البته ابن امکان وجود دارد که با توجه به شرایط روز این بازده زمانی تغییر کند.

  • نویسنده :
  • منبع :