19 دی: مدیرکل استاندارد قم گفت: مراکز خدماتی این استان با اجرای طرح عیدانه که از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال‌آینده ادامه می‌یابد، مورد پایش بازرسان این اداره کل قرار دارد.
محمد هادی سماواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در راستای صیانت از ایمنی، سلامت و احقاق حقوق عامه مردم و بر اساس ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی در راستای فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کالاها و خدمات در ایام نوروز طرح عیدانه در استان قم همزمان با سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح، صیانت از ایمنی، سلامت و حقوق عامه مردم و در نهایت اقناع و رضایت ملی و عمومی است، ادامه داد: فراهم نمودن بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان ذینفعان و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در اجرای این طرح مورد توجه قرار دارد.
سماواتی گفت: محورهای ارزیابی در طرح عیدانه ۱۴۰۲ شامل هتل‌های یک تا پنج ستاره، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین‌راهی، میادین میوه و تره‌بار،‌ خدمات قالیشویی، مراکز فروش شیرینی و آجیل، پایانه‌های اتوبوسرانی برون شهری و ایستگاه‌های قطار بین‌ شهری است.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد قم در جریان اجرای طرح عیدانه در برخورد با تخلف‌های احتمالی جدی است و بر اساس قانون عمل خواهد کرد،‌ افزود: تلاش خواهیم کرد با نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های یاد شده در این طرح، رضایت مردم را جلب کنیم و در این راه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :