19 دی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: امکان پذیرش اسکان رسمی برای ۵۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز در این استان مهیا شده که شامل هتل‌ها و مکان‌های ارزان قیمت می‌شود.
علیرضا ارجمندی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و قطعا در تعطیلات پیش رو مسافران زیادی وارد این استان می‌شوند و باید امکان اسکان آن‌ها فراهم شود، از این رو در حوزه اسکان ۱۴ هزار تخت رسمی از هتل،‌هتل آپارتمان‌ها و خانه‌های مسافر که زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است ظرفیت اسکان مسافران نوروزی را دارند.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با اسکان مانند آموزش و پرورش،‌شهرداری،‌سازمان تبلیغات اسلامی،تکایا و مساجد،‌حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نیز اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل اوقاف ظرفیت های اسکان دیگری را در نوروز ۱۴۰۲ در قم فراهم کرده‌اند.
وی ادامه داد: ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان،‌۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر که از میراث فرهنگی و گردشگری مجوز گرفته‌اند در قم پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.
ارجمندی گفت:‌ شهرداری سه‌هزار و ۵۰۰ مکان برای نصب چادر در قم مهیا کرده‌است که امکان اسکان ۲۸ هزار نفر در این مکان ها وجود دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش استان قم نیز ۳۰۰ کلاس با ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر را مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی نموده‌است.
ارجمندی گفت: سه دفتر اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی جهت مطلع شدن از مکان‌های اسکان در فرمانداری قم،‌جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) ایجاد شده‌است.
وی افزود: از ۲۳ اسفندماه تا روز ۲۸ اسفند ماه ۴۶ هزار و ۹۲۸ نفر در اماکن رسمی اقامتی در قم اسکان یافته‌اند و در مورد نظارت بر اماکن گردشگری نیز از ایام نیمه شعبان امسال تا ۲۶ اسفندماه در چارچوب ۳۹۵ مورد بازرسی ،‌۱۰۰ مورد تذکر کتبی صادر شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :