19 دی: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای انجام عملیات برداشت جو وگندم از مزارع قم، ۱۴۰ دستگاه کمباین از داخل استان و نیز دیگر استان‌های کشور تدارک دیده‌ شده‌است.
محمد علی سلامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به اینکه حدود ۷۰ دستگاه کمباین در قم موجود است، بیان داشت: نیمی از کمباین‌هایی که در عملیات برداشت محصول غله‌کاران قمی شرکت خواهند کرد، از سایر استان‌ها همچون خوزستان، فارس و استان‌های همجوار تدارک دیده شده‌اند.
وی با بیان این که شرایط مورد نیاز برای فعالیت حداکثری کمباین‌های داخل استان و نیز کمباین‌هایی که از سایر استان‌ها به قم آمده‌اند، در عملیات برداشت فراهم شده‌است، افزود: در همین خصوص اقدام‌های لازم برای پلاک‌گذاری کمباین‌ها را انجام داده‌ایم تا صاحبان آن‌ها در دریافت سوخت مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: از آنجایی که آب‌وهوای مناطق مختلف ایران با یکدیگر متفاوت است و محصولات زراعی همچون گندم و جو در استان‌های مختلف در زمان‌های متفاوتی آماده برداشت می‌شود، کمباین‌داران می‌توانند پس از اتمام کار برداشت در یک استان به استان دیگری بروند که سازمان جهاد کشاورزی قم از این فرصت برای گسترش توان مکانیزه خود در عملیات برداشت به شکل مطلوبی استفاده می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :