19 دی: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: یک واحد کبابی در سبزوار به دلیل عرضه گوشت چرخ‌کرده تاریخ مصرف گذشته‌ی فاسد به مراجع قضایی معرفی شد.
برات الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا از محکومیت ۵۰ میلیون ریالی یک واحد کبابی در سبزوار به دلیل عرضه گوشت چرخ‌کرده تاریخ مصرف گذشته‌ فاسد خبر داد.
وی اظهار کرد: پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر عرضه گوشت فاسد در یک کبابی در سبزوار اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی به محل اعزام و حدود ۱۰ کیلوگرم گوشت چرخ‌کرده تاریخ گذشته و فاسد را ضبط و معدوم‌سازی کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار تصریح کرد: پرونده فرد خاطی برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد و در نهایت فرد متهم توسط قاضی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سبزوار به استناد بند ۴ ماده ۱ و بند ۱ ماده ۲ قانون مواد خوردنی و آشامیدنی به دلیل عرضه مواد خوردنی تاریخ منقضی و تهدید علیه بهداشت عمومی به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شد.
زیدآبادی ضمن تأکید بر روند مستمر طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای صنفی عرضه کننده فراورده‌های خام دامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی سبزوار اطلاع دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :