19 دی: آیین گرامیداشت مرحوم آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، طلبه‌ها و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این آیین شخصیت‌هایی نظیر آیات سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین، سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عباس کعبی امام جمعه اهواز، سید جواد علوی بروجردی از استادان حوزه علمیه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی عباسی رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی همچنین سید محمود حسینی پور نوری و سید محمدتقی شاهچراغی استانداران مازندران و قم حضور داشتند.

در این آیین پس از قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی مرحوم آیت‌الله سلیمانی را انسانی شایسته، باوقار، متین و خلیق توصیف کرد و افزود: آن مرحوم سخنران توانمندی بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون فعالیت چشمگیری را از خود نشان داد. 

حجت‌الاسلام علی نظری منفرد همچنین حضور عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در سنگرهای مختلف را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این عالم فقید در استان مهمی مانند سیستان و بلوچستان به مدت ۱۷ سال ماند، که واقعا کار سختی است. 

وی با تاکید بر اینکه آن فقید سعید به گونه‌ای عمل کرد که عامه و خاصه جامعه مجذوب او شدند بیان داشت: انسان فاضل و درس خوانده‌ای بود، و در مناصب متعدد اعم از نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها و عضویت در خبرگان رهبری، انگیزه فراوانی برای خدمت به اسلام و انقلاب داشت. 

آیت‌الله سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه مازندران به دنیا آمد. 

وی نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ امام جمعه کاشان بود. 

این شهید بزرگوار روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید. 

پیکر این عالم مجاهد پس از تشییع در شهرهای بابلسر و قائم شهر، صبح شنبه در قم نیز تشییع و در حرم حضرت معصومه‌(س) به خاک سپرده شد.

  • نویسنده :
  • منبع :