19 دی: به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، گردهمایی بزرگ دختران دانشجوی سراسر کشور در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

گردهمایی بزرگ دختران دانشجو از دانشگاه‌های مختلف کشور با شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» شامگاه پنجشنبه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود. 

در این مراسم ابتدا دانشجویان دختر با دسته‌های گل در صحن آئینه حرم کریمه اهل بیت (ع) حضور یافتند و با حرکت به سمت مضجع شریف، ضریح منور بانوی کرامت را گلباران کردند. 

در گردهمایی بزرگ دختران حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه در خصوص جایگاه و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) سخنرانی کرد در ادامه نیز سید حمیدرضا برقعی از شاعران برجسته آئینی کشور نیز اشعاری در وصف فاطمه ثانی (س) خواند. 

مداحی حاج حسن شالبافان نیز بخش دیگری از این مراسم بود و دختران دانشجو در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند برای میلاد حضرت معصومه (س) سرود خواندند. 

این اجتماع به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد. 

اول ذیقعده سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده و حرم مطهر بانوی کرامت در این ایام با شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» برنامه‌های ویژه ای برای دختران برگزار می‌کند.



  • نویسنده :
  • منبع :