19 دی: خانواده شهید محمد صالحه از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی، مدال نقره المپیاد علمی کامپیوتر کشوری شهید صالحه را به موزه حرم حضرت معصومه(س) اهدا کردند.
به گزارش روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س)، تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) در دیدار با خانواده شهید محمد صالحی و زهرا حسنی، افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت معصومه(س) که کمتر گفته می‌شود این است که ایشان دختر شهید بود و با وجود مصیبت‌هایی که برای پدرشان اتفاق افتاد روحیه خود را از دست نداد و با اراده و عزم قوی راه پدر، برادر و اجدادشان را ادامه داد.
وی با اشاره به عالمه بودن حضرت معصومه(س)، ایشان را به زبان امروزی نخبه علمی دانست و اضافه کرد: در تاریخ نقل شده که در آن زمان حضرت معصومه(س) همسر شایسته‌ای پیدا نکرد و این نشان‌دهنده مظلومیت، مهجوریت و غربت ایشان در آن ایام است.
وی با بیان این‌که خداوند فرموده است در کارهای خیر و تقوا همکاری و هم‌افزایی داشته باشید، بیان کرد: کار خیر و تقوا باید مستمر و در همه ابعاد زندگی باشد، زیرا برخی ممکن است در برخی عرصه‌ها تقوا داشته باشند و در عرصه‌های دیگر نه و یا در بخشی از عمر خود تقوا داشته باشند و در بخش دیگری نه، بنابراین مهم این است که تقوا و کار خیر مستمر و گسترده باشد.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این‌که عاقبت به خیری خواسته همه ما است، گفت: عاقبت به خیری یک شعار نیست بلکه یک حرکت، عزم و اراده است و نیاز به مراقبت و تلاش دارد و باید آن را جدی بگیریم.
در ابتدای این دیدار پدر شهید محمد صالحه با بیان این‌که فرزندم در مسیر انقلاب اسلامی ثابت قدم بود، گفت: این شهید از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹، پنج مدال علمی جهانی و ملی را کسب کرده بود و با وجود موفقیت‌های علمی و مهاجرت به کشور کانادا پیرو ولایت فقیه و دوستدار نظام اسلامی بود.
همچنین مادر شهید صالحه نیز در این دیدار با اشاره به اخلاص و تقوای شهید و همسرش، گفت: خوب است که این شهدا برای جوانان کشور الگو شوند و بیشتر به سبک زندگی این شهدا پرداخته شود.
در پایان این دیدار از خانواده شهید صالحه با اهدای هدیه‌ای از طرف آستان مقدس بانوی کرامت تقدیر شد.
  • نویسنده :
  • منبع :