19 دی: مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: در شهر قم به ۸۲ سرمایه گذار ۴۷۹ میلیارد ریال پرداخت شده است که از این حیث قم با بیشترین سرمایه گذار در رتبه نخست شهر‌های مذهبی و دارای حرم قرار دارد.
میلاد امینی مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: ۸۸۴ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران بافت‌های فرسوده پیرامونی حرم‌های مطهر کشور پرداخت شده است.
به گفته مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی، این تسهیلات در اختیار ۱۵۲ سرمایه گذار به منظور احداث طرح‌های عام المنفعه قرار گرفته که نیمی از آن متعلق به شهر قم است.
امینی ادامه داد: براساس آمار موجود بیشترین سرمایه گذار به ترتیب در قم، مشهد و شهرری ثبت شده است.
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت: در شهر قم به ۸۲ سرمایه گذار ۴۷۹ میلیارد ریال پرداخت شده و در مشهد ۳۲۰ میلیارد ریال در اختیار ۵۴ سرمایه گذار قرار گرفته است.
امینی در خصوص میزان اندک شمار سرمایه‌گذاران گفت: در مجموع ۵۵۱ سرمایه گذار برای دریافت تسهیلات و سرمایه گذاری در پروژه‌های عام المنفعه و ارزان قیمت ثبت نام کردند.
او گفت: همه این افراد برای دریافت تسهیلات به نهاد‌های متولی معرفی شدند، اما به دلیل داشتن نواقص در پروژه برای رفع نقص عودت داده شده است.
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اینک پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای در بافت‌های پیرامونی حرم مطهر امام‌رضا (ع)، آستان حضرت فاطمه معصومه (س) و حرم عبدالعطیم‌حسنی (ع) شهرری در حال احداث است.
گفتنی است بافت مصوب اطراف حرم در سال گذشته و به منظور بهره مندی تعداد بیشتری از ساکنین و سرمایه گذاران، فعالیت این صندوق برمبنای مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در شهر قم از ۴۷۰ هکتار به ۹۹۷ هکتار افزایش یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :