19 دی: قاچاق ۲۶ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل به ارزش چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال با سوءاستفاده از ۱۲ قطعه کارت هوشمند سوخت کشف و به بیت المال برگردانده شد.
رحیم علی نجون رئیس شعبه پنجم اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: پرونده قاچاق ۲۶ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل به ارزش چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال با سوءاستفاده از ۱۲ قطعه کارت هوشمند سوخت در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی استان مطرح و رسیدگی شد.
رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه پس از تفهیم اتهام به متهم و دریافت دفاعیات به دلیل ارائه نکردن مدارک لازم، اتهام انتسابی را محرز دانست افزود: متهم علاوه بر ضبط سوخت کشف شده به پرداخت مبلغ ۹ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
نجون تصریح کرد: کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در بازبینی و بررسی تراکنش‌های کارت‌های هوشمند سوخت به سوءاستفاده از این ۱۲ قطعه کارت هوشمند سوخت پی بردند و گزارش تخلف قاچاق آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال کردند.
رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی قم گفت: بر اساس قانون، کلیه سوخت کشف شده قاچاق، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم تحویل داده شد.

  • نویسنده :
  • منبع :