19 دی: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: ارزش پرونده‌های قاچاق کشف شده در استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، ۸۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال است.
سیاوش فولادی وندا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در این خصوص بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم طی مدت یاد شده ۲ هزار و ۹۲۸ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق داشته که از این تعداد بازرسی، ۵۸ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۸۶ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال شده‌است.
وی با اشاره به این که تمامی پرونده‌های تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌است، افزود: آمار بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد، تعداد پرونده‌‎ها ۱۰۷ درصد و ارزش ریالی کشفیات ۷۹۵ درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: در این راستا کالاهایی مانند دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده‌های دامی، کاغذ و کالای الکترونیکی کشف و ضبط شد.
فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۴۷۷ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۱۲ گشت مشترک با دستگاه‌‎‌های نظارتی استان برگزار کردند.
وی افزود: اکثر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته، بیان کرد: این سازمان در سال ۱۴۰۱، رتبه ششم کشور از حیث ارزش ریالی کشفیات قاچاق و رتبه دهم کشور از حیث تعداد بازرسی برای مقابله با قاچاق را کسب کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :