19 دی: دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم با اشاره به تعداد آثار ارسالی به این جشنواره گفت: ۵۲۳ اثر از ۱۱۴ هنرمند این استان به دبیرخانه ارسال شده است.
وحید بهرامی روز سه شنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره دوسالانه تصویرگری استان قم در نگارخانه فرهنگ این استان اظهار داشت: فراخوان این جشنواره ششم خرداد امسال منتشر و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ خرداد تعیین شد اما با توجه به استقبال خیلی خوبی که صورت گرفت مهلت ارسال آثار تا ۲۹ خرداد تمدید شد.
وی ادامه داد: داوری اولیه آثار ارسالی صورت گرفت و آثار راه یافته به نمایشگاه مشخص شدند، از این رو ۶۲ اثر از ۳۸ هنرمند در دو نگارخانه قم به نمایش در خواهد آمد.
وی زمان افتتاح نمایشگاه آثار را هشتم‌ تیرماه جاری در نگارخانه فرهنگ قم واقع در خیابان شهید فاطمی عنوان کرد و گفت: آثار تعیین شده برای نمایشگاه تا ۲۲ تیر در نگارخانه های فرهنگ و سرو قم به نمایش در خواهد آمد.
بهرامی ابراز داشت: آثار راه یافته به نمایشگاه داوری نهایی خواهد شد تا آثار برگزیده در اختتامیه معرفی و از برگزیدگان تجلیل شود.
وی یادآور شد: هر هنرمند می توانست تا پنج اثر به جشنواره ارسال کند در حالی که تکنیک برای آثار ارسالی آزاد و موضوع بندی نیز آزاد تعیین شده بود.
مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی استان قم نیز در این نشست گفت: قم در زمینه هنرهای تجسمی و برگزاری دوسالانه ها در بین استان های کشور سرآمد است و دو سالانه تصویرگری که امسال برگزار می شود دارای ظرفیت های قوی است.
وحید سلیمانی افزود: پیشینه تصویرسازی در فرهنگ ما قوی است و این پیشینه همچنان پشتوانه فرهنگ و هنر ایران است.
وی بیان کرد: در استان قم شاهد رشد و پیشرفت تصویرسازی بوده ایم و وجود انتشارات بسیار زیاد در قم و نیاز ناشران برای به کارگیری هنرمندان تصویرگر از عوامل رونق و پیشرفت این رشته در استان بوده است.
وی افزود: در آستانه سی اُمین سال شروع فعالیت انجمن هنرهای تجسمی هستیم و طی این مدت در رشته های مختلف نقاشی، نگارگری، طراحی، تصویرسازی و کاریکاتور دوسالانه های متعددی برگزار شده است.
سلیمانی با اشاره به این که در تعداد تصویرگران، استان قم بعد از تهران شامل بیشترین تصویرگران است گفت: این افراد علاوه بر سطح کاری بالایی که دارند موفقیت های مختلفی در تصویرسازی در سطح ملی و بین المللی بدست آورده اند.
وی تعداد تصویرگران فعالی که سابقه فعالیت در انجمن هنرهای تجسمی قم را داشته اند، ۱۵۰ نفر عنوان کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :