19 دی: در حالی که پاکستان همچنان در حال پاکسازی آثار سیل ویرانگر سال گذشته است که بیش از یک هزار و ۷۰۰ کشته برجای گذاشت و حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد، جاری شدن دوباره سیل در پاکستان ده‌ها کشته بر جای گذاشته است.
به گفته مقامات دولتی، در پی بارش‌های سیل‌آسا در طول دو هفته باران‌های موسمی و جاری شدن سیل در پاکستان، تعداد تلفات در اثر حوادث آب و هوایی در این کشور به حداقل ۵۵ نفر افزایش یافت.
شهر لاهور در شرق پاکستان از روز پنج شنبه شاهد بارش شدید باران بود که باعث آب‌گرفتگی بسیاری از خیابان‌ها و مختل شدن زندگی مردم شد.
در حالی که سازمان هواشناسی پاکستان نسبت به بارش‌های بیشتر در شهر لاهور هشدار داده است، مقامات شهری اعلام کردند که از روز چهارشنبه، بر اثر فروریختن سقف و برق گرفتگی ۱۹ نفر در این شهر جان خود را از دست داده‌اند.
این مقامات افزودند که بر اثر رانش گسترده زمین در منطقه شنگلا در استان خیبر پختونخوا پاکستان در مرز افغانستان، حداقل هشت کودک جان خود را از دست دادند و امدادگران در پی یافتن سایر کودکان گمشده در حال جست وجو در میان یک توده بزرگ گِل هستند که بر اثر سیل در این منطقه بر روی هم انباشته شده است.
بارش شدید باران باعث طغیان دو رودخانه اصلی در استان پنجاب به نام‌های جلوم و چناب شده و سازمان مدیریت بلایای طبیعی را به دلیل ترس از وقوع سیل در حالت آماده باش کامل قرار داده است.
به گزارش فرانس ۲۴، سال گذشته (۲۰۲۲) و در پی بارندگی‌های شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی، رودخانه‌های پاکستان طغیان کرده و یک سوم این کشور را به زیر آب فرو برده و باعث جان باختن یک هزار و ۷۳۹ نفر از اهالی این کشور شد. حادثه مذکور همچنین باعث شد پاکستان متحمل ۳۰ میلیارد دلار خسارت مالی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :