19 دی: «طرح تابستانه مهارت» با هدف شناسایی استعداد‌های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم آغاز شد.
حجت الاسلام سیدمحمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به آغاز «طرح تابستانه مهارت» در استان قم گفت: شناسایی استعداد‌های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان و همچنین کمک به خلاقیت و نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار دانش آموزان را از اهداف این طرح عنوان نمود.
عرب افزود: این طرح در قالب تفاهم نامه هفت جانبه بین کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صدا و سیمای جمهوری اسلام ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حال اجرا می‌باشد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: جامعه هدف تفاهم نامه مذکور نوجوانان اعم از دانش آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال می‌باشند که دوره‌های آموزشی گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز در قالب دوره‌های ایران مهارت و دوره‌های آموزشی گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته در این اداره کل برگزار می‌گردد.
وی گفت: مدت اعتبار این تفاهم نامه ۳ ساله بوده و در بازه زمانی ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳ تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۴ لغایت ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۴ بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار میگردد.
عرب اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر طرح تابستانه مهارت از طریق برگزاری گروه کاری مهارت و آموزش استان قم برای هفته آتی برنامه ریزی شده است.
عرب در خاتمه بیان داشت: جمعا ۸۰ دوره آموزشی در پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان ذیل تعریف شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :