19 دی: بارندگی شدید و بی‌وقفه اواخر روز گذشته (شنبه) در نواحی شمال شرق ژاپن به دنبال یک جبهه فعال بارش‌های فصلی، منجر به طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین شده که تاکنون دست‌کم چهار مصدوم داشته است.
به گزارش «کیودو نیوز»، مقامات استان «آکیتا» در شمال شرق این کشور که روز گذشته بیشترین خسارت را از این حادثه طبیعی دیده به ساکنان منطقه نسبت به سرریز شدن رودخانه‌های محلی هشدار داده و تاکید کردند که مردم در شهرهای آکیتا و «نوشیرو» با خطر جدی سیل و رانش زمین مواجه هستند و باید هر چه سریعتر به مکان‌های امن پناه ببرند.
برخی از مناطق این استان نیز تا کنون زیر سیلاب رفته‌اند.
آژانس هواشناسی ژاپن همچنین با تاکید بر این که این بارش‌های شدید و پرحجم امروز (یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت از مردم خواست تا اقدامات اضطراری و احتیاط های لازم را به منظور آمادگی در برابر سیل انجام دهند.همچنین بارش‌ها در این استان در روز شنبه با توفان و وزش بادهای شدید با سرعت ۵۵ کیلومتر در ساعت همراه بوده است.
با پیش‌بینی تداوم شرایط جوی تا یکشنبه، شهروندان در مناطق پایین‌دست و در معرض خطر، تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌اند.
رسانه‌های محلی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها، مسدود شدن راه‌های ارتباطی و اختلال در حرکت برخی از قطارها در این استان خبر داده‌اند. همچنین امدادرسانی به برخی از افرادی که در سیل گرفتار شده بودند با قایق‌های امدادی صورت گرفته است.
بنابر گزارش‌ها، در روزهای اخیر بارندگی‌های سیل‌آسا و بی‌وقفه در بخش‌هایی از جنوب غرب ژاپن نیز منجر به جاری شدن سیل و گل و لای و رانش زمین شده که تاکنون جان یک شهروند را گرفته و شش نفر دیگر نیز در حوادث مرتبط با سیل مفقود شده‌اند.


  • نویسنده :
  • منبع :