19 دی: رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم گفت: سال گذشته برگزاری نمایشگاه صنعت کفش کشور در قم، سبب ایجاد بازارهای جدید و ویژه ای برای صنعت کفش کشور شد و طبق آمار گمرک، رشد ۱۰۴ درصدی صادرات کفش در استان رقم خورده است.
جواد شعبان زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از صنایع تاثیرگذار، اشتغالزا و صادرات محور در استان قم صنعت کفش است.
وی ادامه داد: صنعت کفش صنعتی است که پاک، کم آب بر و با اشتغال پایدار و غیرمستقیم زیاد است و قم جایگاه ویژه ای را در این صنعت در کشور رقم زده است.
وی ابراز داشت: استاندار قم نگاه ویژه ای به صنعت و به خصوص صنعت کفش دارد و اکنون صنعت کفش کشور در حال برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه کفش در تبریز است و انجمن کفش قم غرفه ای در این نمایشگاه دایر کرده بود که استاندار قم نیز از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.
شعبان زاده افزود: نظر به جایگاه ویژه کفش قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار این استان سفری چند ساعته به آذربایجان شرقی داشت و از نزدیک از غرفه های نمایشگاه کفش در تبریز بازدید کرده و صحبت های خوبی برای جذب سرمایه گذار در استان قم داشت.
وی ادامه داد: استاندار در ادامه از شرکت های داخلی و خارجی که ماشین آلات ارائه می کنند بازدید کرد و بررسی شد که چگونه می توان آن ماشین آلات را به قم آورد تا اقدام بسزایی در به روز رسانی تجهیزات انجام دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :