19 دی: نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده نیاز کنجاله سویا برای واحدهای گوشتی به صورت کامل تامین می‌شود.
علیرضا عباسی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:
«با پیگیری وزارت‌ جهاد کشاورزی و هماهنگی‌های صورت گرفته با واردکنندگان نهاده‌های دامی، بارگیری کنجاله سویا از کارخانجات روغن کشی و تحویل آن به واحدهای مرغ گوشتی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده نیاز کنجاله سویا برای واحدهای گوشتی به صورت کامل تامین می‌شود.»
چند روز پیش حمیدرضا کاشانی رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن - در رابطه با تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: در یک ماه گذشته مشکلاتی در تامین ارز برای نهاده سویا به وجود آمد که با پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام وزیر، در یک هفته گذشته تقریبا ۳۷ هزار تن کنجاله سویا به مقاصد مرغداری‌ها و واحدهای مختلف تولیدی جوجه یک روزه، مرغ گوشتی و واحدهای مرغ تخم‌گذار حمل شده است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در قرارگاه امنیت غذایی موجودی ذخایر سویا را نزدیک به ۲۵۰ هزار تن اعلام کرده که میزان خوبی برای بخش تولید است.
کاشانی تاکید کرد: شرکت‌های وارد کننده متعهد شده‌اند تا ۱۰ روز آینده تمام سویاهای خریداری شده را به مرغداران تحویل دهند. با روند فعلی مشکلات تامین سویا در حال رفع شدن است و نگرانی وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :