19 دی: نماینده وزیر راه و شهرسازی در ساماندهی بازار املاک و مستغلات گفت: هزار و ۸۰۰ بنگاه املاک در سطح کشور با بازرسی‌های صورت گرفته به دلیل بروز تخلفات پلمب شد.
بهادر اکبرزاده در جلسه کنترل بازار املاک استان زنجان، افزود: با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای مشاوره املاک در ساماندهی بازار مسکن نظارت بر آنها با جدیت انجام خواهد شد.
وی با اشاره به بازرسی های صورت گرفته از این واحدها، گفت: در زمان حاضر آمار دقیقی از بازرسی واحدهای مشاوره املاک در سطح کشور وجود ندارد که اواخر شهریورماه سال جاری به روز رسانی و اعلام می شود.
این مسوول ادامه داد: از زمان تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تاکنون بیش از سه هزار بازدید در سطح استان تهران از مشاوران املاک انجام شده و ۷۰۰ واحد پلمب شده است.
اکبرزاده با بیان اینکه معاونت بازرسی مشاوران املاک در سطح وزارت راه و شهرسازی تازه تاسیس و نوپا است، اضافه کرد: همکاری نکردن برخی از دستگاه ها در این زمینه به علت خلاء قانونی نیست بلکه به علت مصوبات داخلی است که امیدواریم این مشکلات به زودی با ورود کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک حل شود.
وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان یک هزار و ۱۶۰ بنگاه املاک وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶ درصد معادل ۹۳ بنگاه معاملات املاک فاقد پروانه کسب است.

  • نویسنده :
  • منبع :