19 دی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: از عصر امروز انتظار می‌رود وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را در نوردد که این مساله نیز به نوبه خود به آلودگی‌های حاکم بر آسمان استان قم دامن خواهد زد.
محسن اوروجی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای قم، بیان داشت: به‌خاطر تداوم شرایط آلودگی هوا و پدیده ریزگردها و اهمیت سلامتی مردم، ادارات استان در روز جاری تعطیل اعلام شد.
وی عنوان کرد: شرایط اضطراری پدیده گردوغبار در حالی است که میانگین ۲۴ ساعته غلظت ذرات معلق با قطر برابر یا کمتر از ۱۰ میکرون (۱۰PM) در یک منطقه از ۲۵۵ میکروگرم بر مترمکعب فراتر رود که هم اکنون درصد آلودگی هوای قم افزون بر ۱۰۰۰PPM بر اساس معیارهای سنجش آلودگی هوا قرار دارد.
اوروجی با بیان اینکه ریزگردهای کنونی قم از نوع درشت‌دانه و دارای منشأ داخلی هستند، یادآور شد: شدت و حجم آلودگی هوا و ریزگردها در مناطق حاشیه‌ای استان بیشتر از سایر نقاط است.
روز گذشته با تصمیم کارگروه اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار استان قم و با توجه به پیش بینی استمرار شرایط آلودگی هوا و ماندگاری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، امروز ،دستگاه‌های اجرایی در سطح استان (به استثنای دستگاه های خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) تعطیل اعلام شد.

  • نویسنده :
  • منبع :