19 دی: خطیب نماز جمعه قم با تاکید بر ضرورت مقابله قاطع و همزمان با مفسدان اقتصادی و اخلاقی، گفت: مفسدان اقتصادی مال مردم را می‌برند و زندگی و معیشت جامعه را در سختی قرار می‌دهند، اما مفسدان فرهنگی و اخلاقی غیرت دینی را کم رنگ می‌کنند و خانواده‌ها را متلاشی می‌کنند.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم، اضافه کرد:‌ مقابله و مبارزه با مفسدان اقتصادی و کسانی که در پی زودن غیرت دینی و اخلاق اسلامی در جامعه هستند، ضرورت دارد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف مهم قیام عاشورا ذکر کرد و گفت: دشمنان بر مسأله بی عفتی و زودن غیرت دینی ملت ما شبانه روز کار می‌کند و فعالیت‌های خود را بر محور آن قرار داده اند و در این شرایط لازم است تا تمرکز ملت نیز بر تقویت باورهای دینی به خصوص امر عفاف و حجاب و بنیان خانواده باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه هم‌چنین با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در نقاط مختلف شهر، ادامه داد: درود بر این مردم حسینی و عاشورایی که در ظهر این روز بزرگ، اقامه نماز را بر هر کار دیگری مقدم داشتند.
سعیدی با تاکید بر اینکه دنیاخواهی عاقبت بدی در پی دارد و همه مفاسد اخلاقی و اقتصادی از آن سرچشمه گرفته است، تصریح کرد: امام حسین(ع) در بخشی از خطابه خود در روز عاشورا به صراحت بیان می کنند که همه گناهان و ظلم ها بخاطر بی تقوایی و دنیاخواهی و بی خبری از آخرت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک طی چند روز گذشته، تاکید کرد: دست انتقام الهی به زودی گریبان آنها را خواهد گرفت و تازیانه عذاب الهی آنها را جهنم هدایت خواهد کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :