19 دی: معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: یک هزار و ۶۵۳ نفر در دهه اول محرم در قم نذر خون خود را ادا کردند که از این تعداد ۵۹ نفر از اهداکنندگان خانم بودند.
دکتر علیرضا کبیری ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: در دهه اول محرم امسال حدود ۲ هزار نفر از داوطلبین اهدای خون به مراکز دوگانه اهدای خون استان قم مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۶۵۳ نفر موفق به اهدای خون شدند و ۵۹ نفر از داوطلبین اهدای خون از اهداکنندگان خانم بودند.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم، ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۷۷۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۷۰ نفر موفق به اهدای خون شدند؛ و ۲۷ نفر از اهداکنندگان خانم بودند.
کبیری افزود: پویش نذر خون با "شعار اهدای خون؛ فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت و از کلیه همشهریان دعوت می‌کنیم با ادای نذر اهدای خون خود یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.
وی اظهار کرد: دو مرکز اهدای خون روح الله واقع در میدان روح الله جنب دبیرستان ماندگار امام صادق همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و همچنین ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اداره اصناف از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تا ساعت ۱۷:۳۰ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.
معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه اهدای خون یک صدقه جاریه است، تصریح کرد: از کلیه مردم درخواست داریم اهدای خون را جزء امور روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند؛ چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌ دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :