19 دی: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۱۸ ملک دولتی به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مولدسازی در این استان شناسایی شده‌است.
مهدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: اولویت وزارت اقتصاد بحث مولدسازی است و دولت از این طریق می‌خواهد از محل دارایی‌های دولتی که هیچ استفاده‌ از آن نمی‌شود برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم در حوزه‌های مختلف همچون آموزش و سلامت استفاده کند.
وی افزود: برای مثال ممکن است ملکی برای آموزش و پروش در منطقه‌ای باشد که بلا استفاده مانده‌، دولت در جریان اجرای طرح مولدسازی، آن را واگذار و با درآمد حاصل از آن در مناطق کمتر برخوردار و نیازمند مدارس جدید ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: بنابراین تصور آن که دولت می‌خواهد با اجرای طرح مولدسازی،‌ هزینه‌های جاری خود را تامین کند، اشتباه است، بلکه دولت در این طرح می‌خواهد از دارایی‌های خود به نحو موثر استفاده نماید.
فراهانی گفت: برای نمونه همین سال گذشته یک ملک بدون استفاده از آموزش و پروش قم به ارزش ۷۴۰ میلیون تومان در جریان اجرای طرح مولدسازی به فروش رفت که درآمد حاصل از آن به طور کامل برای تجهیز و نوسازی مدارس استان اختصاص یافت.

  • نویسنده :
  • منبع :