19 دی: مدیرکل بیمه سلامت قم از پوشش رایگان بیمه‌ای بیش از ۲۰۸ هزار نفر از مردم این استان در قالب چتر حمایتی بیمه‌ای دولت سیزدهم برای دهک‌های اول تا پنجم جمعیتی خبر داد.
عباس فتحی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: با چتر حمایتی دولت سیزدهم تمام افراد دهک اول تا پنجم استان قم به‌موازات کشور، تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین خدمات درمانی دهک ششم با ۲۰ درصد تخفیف، دهک هفتم ۳۰ درصد تخفیف، دهک هشتم ۴۰ و دهک نهم از ۵۰ درصد تخفیف در استفاده از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.
فتحی با اشاره به پوشش مطلوب و حمایتی بیمه سلامت استان قم، اضافه کرد: در مجموع بیش از ۶۱۴ هزار نفر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بخش مهمی از آنها را افراد نیازمند شامل می‌شود.
وی حمایت‌های دارویی و درمانی از بیماران خاص را موردتوجه قرار داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری یک‌هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران خاص این استان تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار گرفتند.
وی حمایت از بیماران خاص و نیازمند را جزو رویکردهای مهم بیمه سلامت استان قم یاد کرد و افزود: بیماران مبتلا به هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام اس، پیوند کلیه و اتباع خاص جزء بیماران خاص محسوب می‌شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و پوشش هزینه درمانی ۱۰۷ نوع بیماری در این صندوق، یادآور شد: از ابتدای تشکیل تاکنون برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر پرونده تشکیل و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده‌است.
فتحی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند تمام درخواست‌های خود را به‌صورت تمام‌وقت از سامانه سلامت شهروندی پیگیری کنند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه csp.ihio.gov.ir به‌منظور ثبت‌نام، تمدید، افزایش عائله، ویرایش اطلاعات و بارگزاری عکس و پرینت صفحه اول مشخصات در صندوق بیمه ایرانیان به‌صورت ۲۴ ساعته که با اجرای این مورد بیمه‌شدگان از پرداخت هزینه‌های جانبی به دفاتر پیشخوان معاف می‌شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قم عنوان کرد: همچنین سامانه تلفنی به شماره ۱۶۶۶ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت سؤالات و مطالبات عمومی است.
  • نویسنده :
  • منبع :