رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تا این مرحله از تحقیقات پرونده دستور بازداشت ۲۰ نفر در ارتباط با حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) صادر شده و هرکسی که کوچکترین نقشی در این رابطه داشته دستگیر شده است .
حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: برخی از این دستگیر شدگان در استان فارس و تعدادی نیز در سایر استان ها بوده اند.
وی ادامه داد: همه دستگیر شده‌ها برای ادامه تحقیقات به استان فارس منتقل می شوند.
رئیس‌کل دادگستری فارس بیان کرد: تلاش می‌شود تا کیفرخواست متهم اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) هفته بعد صادر شود و پروند او برای محاکمه به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز ارسال شود.
موسوی تاکید کرد: این پرونده از این پس در اختیار مقام قضایی است و اطلاع رسانی از ابعاد آن نیز مشمول ضوابط قانونی می‌شود.
وی بیان کرد: اخبار دقیق از روند پرونده به گونه‌ای که به تحقیقات آن لطمه‌ای وارد نشود تنها از سوی دستگاه قضایی اطلاع رسانی می‌شود.
یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.
در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید و هفت نفر(پنج نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.
یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.
حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :