19 دی: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: مکان یابی نقاط جدید در خصوص پیاده سازی سامانه های ثبت تخلفات در خیابان های قم انجام شد.
رضا خانه زاد یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم و بجای مردم تلفات تصادفات درون شهری و برون شهری است که مسئولان درصدد کاهش این تلفات هستند.
وی با اشاره به اینکه سامانه‌های ثبت تخلف شامل سرعت غیر مجاز، چراغ قرمز و غیره است، بیان کرد:‌ ۱۰ سامانه ثبت سرعت غیر مجاز در پردیسان جانمایی شده‌است.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی از انجام فرایند تجدید مناقصه چهار سامانه ثبت تخلف سرعت در بلوار شهید حاج خداکرم خبر داد و گفت: شناسایی ۲۲ رویکرد در ۱۷ تقاطع اصلی سطح شهر برای نصب سامانه کنترل تخلف عبور از چراغ قرمز و توقف بر روی خط ایست انجام گرفته‌است.
خانه زاد یزدی با اشاره به تولید محتوای فرهنگ شهروندی تحت عنوان رفتار ترافیکی افزود:‌ همزمان با پیشرفت‌های فنی، فرهنگ نیز متناسب با آن باید ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در همین راستا مرکز کنترل ترافیک با همکاری پلیس راهور با استفاده از داده‌های دوربین های ثبت تخلف اقدام به تولید و انتشار محتوای فرهنگی نموده‌است.
خانه زاد یزدی همچنین از بازدید از کلانشهرهای مشهد، قزوین و اصفهان در خصوص تقاطع هوشمند خبر داد و افزود: در راستای هم افزایی و تشریک مساعی میان کلانشهرهای کشور بازدیدهایی از مراکز کنترل هوشمند شهرهای مشهد و قزوین و اصفهان صورت گرفت.
وی ادامه داد: از اهم مسائل مورد مطالعه در این شهرها می‌توان به سیستم‌های هوشمند تقاطع ها، پارکینگ های سطح شهر، پارک حاشیه ای، مسیر ویژه دوچرخه و دوچرخه اشتراکی، تجهیزات هوشمند اتوبوسرانی، طراحی و اجرای المان های ترافیکی ایستگاه اتوبوس، تابلوها، چراغ های راهنمایی و غیره اشاره نمود که بهره گیری از تجربیات آنان اقدامات مشابهی در این راستا در کلانشهر قم انجام خواهد شد.
وی به پشتیبانی از واحدهای عملیاتی در ایام خاص مانند نیمه شعبان، عید فطر و ۱۵ خرداد اشاره و بیان کرد: با توجه به وجود روزهای خاص و مناسبتی در تقویم کشور، معاونت حمل و نقل شهرداری و مرکز کنترل هوشمند به صورت بر خط با سامانه های نظارت تصویری، ترافیک شهر را رصد کرده و در جهت مدیریت حمل و نقل با ایجاد راهکارهای مناسب و هماهنگی با پلیس راهورسعی در کاهش ترافیک وجلوگیری از مشکلاتی نظیر گره های ترافیکی دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :