19 دی: وزارت بهداشت ایتالیا عصر دوشنبه به وقت محلی، برای ۱۷ شهر این کشور هشدار قرمز صادر کرد زیرا انتظار می‌رود موج گرمای دیگری از روز چهارشنبه بیشتر مناطق این کشور را درگیر کند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت ایتالیا با صدور بیانیه‌ای برای ایمن ماندن در طول موج گرمای پیش رو، به مردم این کشور حتی افراد جوان و سالم توصیه کرد که بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در خانه بمانند.
شهرهای پر جمعیتی مانند رم، لولونیا، فلورانس و تورین از جمله شهرهایی هستند که این هشدار قرمز شامل حال ساکنان آنها شده است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، از اواسط تیر ماه تاکنون این سومین موج گرمای بزرگ است که مردم ایتالیا آن را تجربه می‌کنند.
گفتنی است؛ سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد دمای ۴۸.۸ درجه سانتیگراد در سال ۲۰۲۱ میلادی در جزیره سیسیل ایتالیا به عنوان رکورد دمای بالای اروپا تأیید شد و موج گرمای جدید براساس آن اندازه‌گیری می‌شود.
انجمن محیط زیست ایتالیا پیشتر اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۶ میلادی موج شدید گرما در ۲۳ شهر ایتالیا جان ۲۳ هزار و ۸۸۰ تن را گرفت. بخش اپیدمیولوژی بهداری استان مرکزی لاتزیو نیز اعلام کرد که تنها در شهر رم از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ میلادی ۷ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را بر اثر موج شدید گرما از دست داده‌اند.


  • نویسنده :
  • منبع :