19 دی: سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۸۸۰ زائر که از آغاز طرح سفرهای اربعین حسینی (ع) تا چهارم شهریورماه، از قم عازم کشور عراق شده‌اند، ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر، معادل ۸۵ درصد زائران، مرز مهران را جهت خروج از کشور انتخاب کرده اند.
محمد پورتیموری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از آغاز طرح سفرهای اربعین حسینی (۲۷ مردادماه) تا ۴ شهریورماه، افزون بر ۱۸ هزار و ۸۸۰ نفر زائر توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر، از قم راهی مهران، خسروی، شلمچه، چزابه، کربلا و نجف شده‌اند.
وی در خصوص تعداد زوار اعزامی از قم به دیگر مقاصد مرزی با کشور عراق اظهار کرد: افزون بر ۲ هزار و ۴۱۸ نفر به چزابه، هزار و ۳۸۰ نفر به شلمچه و ۵۲۸ نفر به خسروی، اعزام شده‌اند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: همچنین طی بازه زمانی ۲۷ مرداد لغایت ۴ شهریورماه افزون بر هزار و ۴۲۵ نفر زائر از قم، به‌صورت مستقیم، توسط ناوگان عراقی (اتوبوس و استیشن جی ام سی) به دو شهر نجف و کربلا اعزام شده‌اند.
پورتیموری گفت: به‌منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر تخلفات محتمله، عرضه بلیت ناوگان عمومی مسافر، تنها در پایانه مسافری مرکزی شهرستان قم صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: باتوجه‌به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده و تجارب حاصله از سنوات گذشته، جهت ارائه خدمات مطلوب سفر به زائران اربعین، عرضه بلیت در دفاتر بین‌شهری و درگاه‌های اینترنتی ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی با بیان اینکه استان آمادگی اعزام روزانه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای چهارگانه با کشور عراق را دارد، گفت: از زائران گرامی و دیگر کاربران محترم درخواست می‌شود جهت جلوگیری از ازدحام و معطلی، پیش از مراجعه به پایانه مرکزی قم، با وبگاه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس و از آخرین وضعیت این پایانه اطلاع حاصل نمایند.

  • نویسنده :
  • منبع :