19 دی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در جریان اجرای طرح خرید تضمینی محصولات راهبردی بخش کشاورزی، امسال ۱۴ هزار تُن گندم در قالب یک‌هزار و ۸۱۷ محموله از کشاورزان قمی خریداری شد که این میزان نسبت به سال قبل ۳۷ رشد داشت.
سعید محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، گفت: طی یک‌سال‌گذشته (از مردادسال گذشته تا امسال) در راستای تدارک کالاهای اساسی و تامین امنیت غذایی مردم قم، ۱۶۷ هزار و ۲۵۲ تُن گندم وارد استان و در سیلوی شهید نخعی ذخیره سازی شد.
محمدی بیان داشت: در طی این مدت، ۱۷۷ هزار و ۷۷۴ تُن گندم برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌های فعال در قم تحویل کارخانه‌های آردسازی استان شده‌است.
وی توضیح داد: میزان افزون بر ۱۶۷ هزار و ۲۵۲ تُن گندم وارد شده به قم تا حجم ۱۷۷ هزار و ۷۷۴ تُن گندم تحویل داده شده به نانوایی‌های استان مربوط به موجودی سیلو از قبل است.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی برای تامین و تدارک کالاهای اساسی در قم، ادامه داد: طی یک‌سال گذشته همچنین بیش از ۶ هزار تُن شکر و برنج برای تسهیل دسترسی مردم قم به این محصولات توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی در بازار استان توزیع شد.
محمدی همچنین گفت: در جریان اجرای طرح خرید تضمینی محصولات راهبردی بخش کشاورزی، امسال ۱۴ هزار تُن گندم در قالب یک‌هزار و ۸۱۷ محموله از کشاورزان قمی خریداری شد که این میزان نسبت به سال قبل ۳۷ رشد داشت.
وی بیان داشت: گندم‌کاران استان امسال نیز همچون سال‌های گذشته استقبال خوبی از طرح خرید تضمینی داشتند و محصول خود را به مراکز تعیین شده برای این منظور (سیلوی ملکی استان و مرکز خرید شرکت تعاونی جعفریه)‌ تحویل دادند.
وی افزود: علاوه بر گندم، اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم در زمینه خرید تضمینی کلزا که محصولی راهبردی برای تولید روغن خوراکی مورد نیاز مردم به شمار می‌آید نیز عملکرد قابل قبولی داشت و در همین رابطه طی سال‌جاری ۶۹۱ تُن دانه روغنی کلزا در قالب ۱۷۰ محموله از کشاورزان استان خریداری شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم در ادامه با تاکید بر این که موجودی گندم استان به صورت مستمر رصد و برای ذخیره سازی این محصول راهبردی اقدام می‌شود، گفت: به طور میانگین سطح ذخیره سازی گندم در قم همواره در حدی است که بتواند نیاز چند ماه آینده استان به این محصول را تامین کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین آرد انجام شده برای هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در ایام عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: به همین منظور ۲۰۰ تُن آرد برای تامین نیاز هیات‌های مذهبی و ۵۰۰ تُن آرد برای تامین نیاز موکب‌ها تامین و تدارک دیده‌شد.
  • نویسنده :
  • منبع :