19 دی: سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت:قرارداد پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان برای احداث مسکن ۳۰ ماهه است.
سید روح الله حسینی، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم در خصوص آخرین وضعیت نهضت مسکن ملی در قم اظهار کرد: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان، ۲۸ هزار متقاضی واجد شرایط در طول شش ماه گذشته به ۵۰ پیمانکار به قید قرعه کشی متصل شده اند که با تزریق تسهیلات بانکی و واریز به موقع آورده‌ها توسط متقاضیان، این واحد‌ها ۳۰ ماهه تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.
او ادامه داد: قرارداد پیمانکاران در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ ماهه بوده که شش ماه از این زمان مربوط به تجهیز کارگاه و اخذ پروانه و ۲۴ ماه زمان ساخت واحد‌ها است.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم افزود: واحد‌های سایت ۵۶۰ هکتاری، ۵ طبقه و در هر طبقه ۴ واحد احداث می‌شود و متراژ این واحد‌ها تا ۱۰۰ متر متغیر است.
حسینی در خصوص نحوه انتخاب واحد توضیح داد: یکی از فاکتور‌های مهم اولویت انتخاب واحد، خوش حسابی متقاضیان و واریز آورده به موقع آن‌ها است.
او گفت: چنانچه متقاضیان مسکن نسبت به واریز به موقع آورده خود اقدام نکنند به سایت‌های دیگر منتقل خواهند شد.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: در تمامی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان قم، همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی، سایر سرانه‌های شهری و کاربری‌های غیر مسکونی مانند تجاری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، فضای سبز و. پیش بینی شده است و متقاضیان از این بابت نگرانی به خود راه ندهند.
حسینی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن استان را مورد توجه قرار داد و افزود: پروژه‌های زیتون ۶ تا ۱۰ سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شد، بخشی از واحد‌های زیتون ۱۲ تا ۲۶ واقع در سایت ۱۷ هکتاری امسال تحویل شده است یا تا پایان سال به اتمام می‌رسد، کلید واحد‌های سایت ۲۲ هکتاری و ۲۷ هکتاری طبق پیش بینی‌ها در سال ۱۴۰۳ به متقاضیان و مالکان آن تحویل می‌شود و در سایت ۵۶۰ هکتاری نیز طبق قرارداد تحویل واحد‌ها ۳۰ ماهه است.
او گفت: حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی به صورت آپارتمانی در داخل پردیسان و محدوده شهری و مابقی واحد‌ها که بیش از ۳۰ هزار متقاضی را شامل می‌شود در سایت‌های ویلایی احداث می‌شود.
حسینی در خصوص آخرین وضعیت سایت‌های ویلایی توضیح داد: قرعه کشی سایت طایقان انجام شده و این سایت هم اکنون در مرحله آماده سازی است و به بخشی دیگر از افراد واجد شرایط در شهرک پرنیان به صورت خانه‌های یک طبقه حیاط دار ۳۰۰ متری تخصیص داده می‌شوند.
گفتنی است سایت‌های طایقان و پرنیان در جاده نیزار و به ترتیب با ۷ و ۱۵ کیلومتر فاصله از پردیسان قرار دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :