19 دی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی استان تاکنون موفق به تثبیت و صدور اسناد مالکیت تک برگی کاداستری ۷۰ درصد از نقشه های کاداستر اراضی زراعی استان معادل ۵۵ هزار و ۴۴۰ هکتار شده ایم.
علی جوانی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح حدنگار افزود: همچنین اسناد رسمی کاداستر حدود ۶۳ قطعه از بستر رودخانه ها و مسیل ها معادل سه هزار و ۲۰۰ هکتار صادر شده که تعداد ۱۴ قطعه معادل یک هزار و صد هکتار آن مربوط به پنج ماهه سال جاری است.
اقدام مدیران در زمینه اجرای طرح حدنگار رصد می شود
معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه کاداستر از اسناد بالادستی است و باید دغدغه و اولویت همه ما باشد افزود: تمامی اقدام های مدیران استان در زمینه اجرای بهینه، سریع و کامل طرح حدنگار (کاداستر) به صورت محسوس و نامحسوس رصد می شود.
علی اصغر سلطانی، اهتمام به اجرای کامل حدنگاری اراضی ملی دولتی و منابع طبیعی را در کاهش ورودی پرونده های دستگاه قضایی و پیشگیری از تعدی و تجاوز به بیت المال موثر خواند و اظهار داشت: هر گونه کندی و یا کوتاهی مدیران در اجرای این طرح به عنوان ترک فعل قابل پیگیری خواهد بود.
وی بر ضرورت همکاری اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان قم با اداره ثبت اسناد و املاک استان برای اجرای کامل کاداستر تأکید کرد و گفت: سامانه سحاک، سامانه هوشمند مدیریت و نظارت بر حدنگاری اراضی کشاورزی باید به صورت روزانه بررسی و در کمتر از پنج روز درخواست ها پیگیری شود.
سلطانی همچنین تشکیل کارگروه ویژه این امر و بررسی روزانه درخواست ها و اعلام گزارش مستمر آن به دادستانی را ضروری برشمرد و گفت: دادسرای استان قم حمایت کامل خود را از اجرای بهینه این طرح اعلام و برای رفع موانع و تسریع در اجرای آن دستورات قضایی لازم را صادر می کند.

  • نویسنده :
  • منبع :