19 دی: نخست‌وزیر لیبی در پی جان باختن شماری از شهروندان مناطق شرقی این کشور، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و مدارس نیز در این مناطق تعطیل شده است.
به گزارش الجزیره، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در پی جان باختن شماری از شهروندان مناطق شرقی این کشور بر اثر وقوع طوفان و جاری شدن سیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
«عبدالحمید الدبیبه» در نشست خبری درباره تحولات مربوط به تلفات و خسارت‌های ناشی از طوفان و سیل در شرق لیبی افزود: به احترام کسانی که از دست داده‌ایم در سراسر کشور سه روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم و پرچم‌ها نیر نیمه افراشته خواهد بود.
وی با بیان اینکه این سیل در تاریخ لیبی بی سابقه بوده است، تصریح کرد: به همه نهادها و مؤسسات دولتی دستور داده‌ام تا از تمام امکانات برای کمک به آسیب دیدگان سیل و طوفان استفاده کنند. ما تحویل منابع و بودجه مالی به همه شهرداری‌های متضرر از سیل را آغاز کرده‌ایم.
نخست وزیر لیبی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم برای کمک به آسیب دیدگان سیل به توانایی‌ها و امکانات داخلی تکیه کنیم و همزمان در حال ارزیابی سطح نیاز به کمک‌های خارجی هستیم. شرایط و اختلافات داخلی که از خارج هدایت می‌شود، باعث نمی‌شود از کمک به آسیب دیدگان سیل در مناطق شرقی کوتاهی کنیم و به مأموریت خود عمل خواهیم کرد.
الدبیبه همچنین گفت: باید بر تأمین نیازهای پزشکی و بهداشتی آسیب دیدگان سیل تمرکز کنیم و از همه طرف‌ها درخواست همکاری داریم. دولت در صورت نیاز، مکلف به پرداخت غرامت و تأمین نیازهای ضروری آسیب دیدگان است.
در خبری دیگر، وزیر آموزش و پرورش دولت وحدت ملی لیبی از تعطیلی مدارس در مناطق شرقی این کشور به علت سیل و طوفان خبر داد.
رئیس شورای ریاستی لیبی هم گفت: جزئیات مربوط به فاجعه در مناطقی شرقی کشور را از نزدیک پیگیری می‌کنیم.
شورای شهر «درنه» نیز از شکسته شدن دو سد بر اثر جاری شدن سیل در این شهر خبر داد.
منابع خبری شمار جان باختگان سیل و طوفان شدید در مناطق شرقی لیبی را تا کنون ۱۵۰ نفر اعلام کرده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :