19 دی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در استان قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است.
علیرضا ارجمندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته گردشگری (۵ تا ۱۲ مهرماه) اظهار داشت: تخت های رسمی گردشگری استان قم شامل تاسیسات اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر است.
وی بیان کرد: تعداد کل تاسیسات اقامتی رسمی استان قم شامل ۲۷۲ مورد است که در این ۲۷۲ محل، چهار هزار و ۶ اتاق وجود دارد.
وی با اشاره به این که بیشتر گردشگران خارجی استان قم از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان هستند اظهار داشت: بسیاری از این گردشگران با هدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) وارد قم می‌شوند اما از مکان‌های تاریخی استان نیز بازدید به عمل می‌آورند و در این بین بیشترین بازدیدها از حرم، جمکران، تیمچه بازار، چهل اختران و بیت امام خمینی(ره) بوده‌است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: میزان اشغال تخت های رسمی اقامتی در شش ماه اول امسال در قم حدود ۹۰ درصد بوده‌است.
وی با اشاره به فعالیت مجتمع‌های گردشگری درقم نیز گفت: ۱۲ مجتمع گردشگری در داخل شهر و ۱۸ واحد در بیرون از شهر به گردشگران و مسافران خدمات دهی می‌کنند.
ارجمندی تعداد کل پروانه تولید کارگاهی صنایع دستی صادر شده در استان قم در سالجاری را ۶۷۸ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد کل پروانه تولید انفرادی صنایع دستی صادر شده نیز هشت هزار و ۲۷۵ مورد بوده‌است.
وی تعداد کل آثار ثبت شده تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی را نیز ۵۴۱عدد عنوان کرد و گفت: تعداد کل اشیاء تاریخی بدست آمده در استان ۱۴هزار و ۶۰۵ عدد است.
  • نویسنده :
  • منبع :