19 دی: وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های سفر خود به مسکو گفت: در این سفر، مذاکراتی برای امضای قرارداد تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این با شرکت‌های روسی در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد و همکاری‌های دوجانبه توسعه خواهد یافت.
جواد اوجی چهارشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در بدو ورود به مسکو افزود: با هدف شرکت در مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه و مذاکره‌های دوجانبه و چندجانبه با مقامات و فعالان حوزه انرژی و در پی دعوت الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به روسیه سفر کرده‌ام.
وی ادامه داد: در این رویداد مهم، فعالان حوزه صنعت نفت و گاز و شرکت‌های توانمند جهان حضور دارند.
وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه ذخایر غنی هیدروکربوری دارند، گفت: از همین رو دو کشور، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای همکاری در صنعت نفت و گاز دارند.
اوجی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های روسی در زمینه بالادستی و پایین‌دستی منعقد کرده‌ایم، افزود: برخی از این قراردادها نتیجه داده و در بعضی میدان‌های نفتی تولید نفت آغاز شده است.
وی تاکید کرد: در این سفر همچنین مذاکراتی برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد که پیش از این با شرکت‌های روسی در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت امضا شده بود، انجام خواهد شد.
رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه گفت: در این سفر، نشستی در راستای پیگیری مذاکرات و تفاهمات سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اقتصادی بین دو کشور خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: نشست بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در ماه نوامبر(آبان- آذر) در تهران برگزار خواهد شد.
اوجی افزود: هدف اصلی از این سفر پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، قراردادها و پروژه‌ها با شرکت‌های روسی و استفاده ازظرفیت هفته انرژی روسیه برای پیشبرد برنامه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران است.
وی گفت: در دولت سیزدهم، قراردادهای خوبی در زمینه انرژی با کشورهای همسایه امضا کردیم و در جریان این سفر نیز با نشست‌های دوجانبه مذاکره برای ادامه همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود را پیگیری می‌کنیم.
دیدار با معاون نخست وزیر، برخی مقامات و مدیران برخی شرکت‌های نفت و گاز روسیه نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.
وزیر نفت همچنین روز پنجشنبه در نشست تخصصی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه با موضوع بازار جهانی نفت و گاز سخنانی ایراد خواهد کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :