19 دی: مدیرکل گمرکات قم گفت: ۳۳ کشور جهان در ۶ ماهه نخست سال جاری هدف صادرات کالاهای تولید شده در این استان بودند که براساس پویش صورت گرفت امارات در صدر این کشورها قرار گرفت.
اسفندیار دریکوندی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر این اساس طی مدت یاد شده ارزش کالاهای صادر شده به امارات متحده عربی ۳۲ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۴۷۰ دلار و وزن آن بیش از ۳۸ هزار تن بوده‌است.
وی ادامه داد: پس از امارات، افغانستان با صادرات بیش از ۲۲ میلیون دلار کالا و ارمنستان نیز با انجام صادرات فراتر از ۲۰ میلیون دلار به آن، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم کشورهای هدف صادراتی استان قم قرار دارند.
دریکوندی با تاکید بر تنوع کشورهای هدف صادراتی استان و گستردگی آن در سطح جهان گفت: علاوه بر کشورهای منطقه، نام بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی در لیست کشورهایی که کالاهای ساخت قم به آن‌ها صادر شده است، مشاهده می‌شود.
گفتنی‌است در ۶ ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات قطعی صورت گرفته از گمرکات استان به ۱۲۷ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۹۲ دلار رسیده‌است. این میزان صادرات کالاهای ساخت استان به کشورهای هدف (در مناطق مختلف جهان) در قالب تعداد سه هزار و ۳۱۶ اظهارنامه و به وزن ۱۲۲ هزار و ۶۶۲ تُن انجام شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :