19 دی: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در کشت پاییزه امسال ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت گندم آبی و دیم، ۲۳ هزار هکتار از مزارع به کشت جو، ۲ هزار هکتار هم به کشت کلزا و بخش کوچکی نیز به محصولات مشابه دیگر اختصاص یافت.
محمد علی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای کشت پاییزه امسال در قم بسیار خوب بوده و همه چیز از قبل تدارک دیده شده‌است تا کشاورزان استان بدون مشکل خاصی بتوانند کار خود را آغاز کنند.
وی افزود: در همین رابطه بذرهای گواهی شده، کودهای شیمیایی یارانه‌ای، سموم و سایر مواد و تجهیزات مورد استفاده کشاورزان استان تدارک دیده شده‌ و سازمان جهاد کشاورزی قم نیز آماده است تا در صورت نیاز به موارد بیشتر آن را به سرعت تامین کند.
وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم امسال از نظر بارش روزهای خوبی را پیش‌رو داشته‌ باشیم و کشاورزان قمی بتوانند محصولات بیشتر و با کیفیت بالاتری را تولید و به بازار عرضه کنند.
سلامی گفت: در قم به دلیل محدودیت‌هایی که در زمینه دسترسی به منابع آبی وجود دارد باید از فرصت پاییز و زمستان برای تولید محصولات کشاورزی به بهترین نحو استفاده و همه ظرفیت‌های موجود این بخش به‌کار گرفته شود.
۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

  • نویسنده :
  • منبع :